سنکور Sencor یک برند لوازم الکترونیکی است که به دلیل تولید و عرضه طیف گستردهای از محصولات فناوری در سراسر دنیا شناخته میشود. مجموعه محصولات این برند در قالب اقلام تکنولوژی، خانه و آشپزخانه و بهداشت و زیبایی به فروش میرسد. در ادامه این مطلب به پرسشهایی نظیر ” سنکور ساخت کجاست“، ” محصولات سنکور خوب هستند؟” و بررسی تاریخچه این برند میپردازیم.
تاریخچه شرکت سنکور
در سالهای دهه ۶۰ میلادی و بعد از جنگ جهانی دوم، ژاپن مشغول بازسازی مجدد اقتصاد خود بود. برندهای جدید مانند “سونی“، “آکای” و “سانیو” در کنار برندهای قدیمیتر مانند “پاناسونیک“، “هیتاچی” و “شارپ” به دنبال دستیابی به بازار جهانی بودند. از آنجا که فناوریهای داخلی به اندازه تکنولوژی خارجی پرطرفدار نبود، رکودی بیسابقه بازار صنایع ژاپن را فرا گرفت.این رکود تا جایی فرا رفت که مدیران صنایع به این فکر افتادند تا با راه اندازی یک انقلاب صنعتی، فعالیتهای خود را بهبود بخشند و قدمی تازه در بازار تکنولوژی بردارند.
در نتیجه، خرید و کسب دانش فنی از ایالات متحده، به عنوان یکی از راههای مطمئن و مقرون به صرفه شناخته شد. مدیران شرکتهای بزرگ ژاپنی با سفر به این کشور و فرا گرفتن دانش آنها، چرخشی عظیم در صنایع خود پدید آوردند. در چنین شرایطی پای برندهای جدیدی مانند سنکور به بازار تکنولوژی باز شد. این برند در حقیقت در سال ۱۹۶۹ در توکیو تاسیس شد و به سرعت در زمینه فناوریهای صوتی به مقام معتبری دست یافت. سالی که به گفته برخی “همه چیز در آن تغییر کرد“؛ آمریکاییها روی ماه قدم میزدند، روسها به فضا میرفتند و اینترنت در آستانه تولد بود.
جهان در دهه ۱۹۷۰ با بحران نفت سر و کار داشت، اما شرکتهای الکترونیکی ژاپنی مانند سنکور همچنان به رشد خود ادامه میدادند. طراحی متفاوت، نوآوری، تنوع، در دسترس بودن و دیگر ویژگیهای منحصر به فرد باعث رشد و توسعه بیش از پیش این مجموعه شد؛ تا جایی که این شرکت صادرات خود در سراسر آسیا و اروپا را آغاز کرد و به تدریج بازارهای خود را به هر پنج قاره گسترش داد. در این دهه نوارهای کاست سنکور به همراه تکنولوژی ضبط و رکورد در بریتانیا و سراسر اروپا به سرعت به محبوبیت رسید.
شرکت سنکور در اروپا
در دهه ۱۹۹۰، با خرید سهام سنکور توسط شرکتهای اروپایی، این مجموعه به یک شرکت اروپایی تبدیل شد. در حقیقت محصولات این برند در اروپا مدیریت شده و در آسیا و کشورهای اروپایی تولید میشوند. با این حال به گفته موسسان این برند، با وجود ترکیب سنتها و کیفیت ژاپنی و هوش و تجارت اروپایی، این برند همچنان با یک روح اصیل ژاپنی در حرکت است.
در حال حاضر شرکت سنکور بر چندین روند تمرکز میکند. نخستین و مهمترین فعالیت این مجموعه گسترش طیف وسیعی از محصولات برقی است. محصولات سنکور به بیش از ۲۵ کشور در سراسر جهان عرضه میشود. اقلام این برند در شش دسته لوازم الکترونیکی مصرفی، تبلت و تلفن، آفیس، لوازم الکترونیکی خودرو، لوازم آشپزخانه و محصولات بهداشت و زیبایی خلاصه میشوند. این در حالی است که سنکور هر ماه محصولات جدیدی در این لیست قرار میدهد.
طراحی محصولات سنکور
مدیران سنکور یکی از اهداف مهم خود را در طراحی متفاوت و جذاب محصولاتشان تعریف کردهاند. در حقیقت بسته بندی و طراحی محصولات سنکور به اندازه مهندسی و ساخت سخت افزاری آن مهم است. اقلام این برند در وسیعترین طیفهای رنگی به بازار ارائه میشوند و رنگها با یکدیگر تطابق دارند. این نکته به ویژه در محصولات خانه و آشپزخانه این برند وجود دارد. در نتیجه برای آنهایی که دوست دارند آشپزخانهای با رنگهای هماهنگ داشته باشند، خرید این محصولات یک انتخاب ایدهآل است.
سنکور همچنین برای افرادی که به دنبال رنگهای شاد و متنوع هستند، گزینههای هیجان انگیزی را در نظر گرفته است. اینجاست که رابطه انسان و دستگاه، در نتیجه توجه به سلیقه کاربران و خدمات عالی متولد میشود. بدین ترتیب هر فرد با توجه به شخصیت و سلیقه خود، میتواند به چیدمان آشپزخانه یا محیط کاری بپردازد. ضمن اینکه بسته بندی محصولات مشخص و واضح است و ساختار و رنگ دقیق کالا در آن به چشم میآید.
از دیگر نکات مهم در محصولات سنکور، “در دسترس بودن” است. سنکور محصولات متنوعی را با قیمتهای مختلف در بازار تکنولوژی عرضه میکند. این مجموعه همیشه به چنین قانونی پایبند بوده است : ” کیفیت خوب در کنار قیمت مناسب”
سنکور و تکنولوژی آینده
سنکور در زبان ژاپنی از عبارتی عمیق و احساسی به معنی “هزار قلب” گرفته شده است. این کلمه در حقیقت نمادی از اتحاد و سخت کوشی مردم ژاپن برای پیشرفت و آبادانی کشورشان شناخته میشود. در حال حاضر پر طرفدارترین محصولات برند سنکور در قالب جاروبرقی، غذاساز، ماشین آشپزخانه، همزن، سشوار و ریش تراش در بازار تکنولوژی وجود دارند.
بطور خلاصه این برند ژاپنی از سال 1970 به تولید و عرضه محصولات خانگی مشغول بوده است در حدود سال 1990 به دلیل افزایش تقاضا در اروپا به کشور چک مهاجرت میکند در حال حاظر بنا بر سیاستهای این شرکت متغیر گشته تا کارخانهای را در مالکیت خود نداشته باشد و فقط با خریدن دانش و فناوری و سرمایهگذاری و نظارت بر آن در کشورهایی همچون ترکیه، کرهجنوبی، تایوان، چک و ... نیاز بازار را با بالا ترین سطح کیفیت و رضایت تامین کند گفتنی است کیفیت بسیار بالای محصولات، قیمت مناسب، طراحی به روز و رنگبندی فوقالعاده محصولات از ویژگیهای این شرکت است.امروز این برند با بهکارگیری دانش و فناوری و سرمایه گذاری و نظارت، نیازهای اصلی بازار را با بالاترین سطح کیفیت و رضایت تامین میکند. مدیران این مجموعه بر این باورند که تکنولوژی سنکور باید شهروندان را با سبک زندگی آسان و مدرن متصل کند و در کنار آن، شور و هیجان و رنگ را بیافریند.
دیدگاه خود را بنویسید